Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Sim City: Rush Hour

2008.05.22. 09:46 >>>> Manusz >>>> PC >>>> : 891 : 0



Tippek-trükkök:

Ahogy azt bemutató cikkben is írtam, a fejlesztők részben újraírták az útvonalkereső motort. Az alapjátékban a motor havonta leellenőrizte, hogy minden egyes polgárunk a lakóhelyéhez legközelebbi munkahelyen dolgozik-e (ha nem, másik melót adott neki), és azt a legrövidebb útvonalon éri-e el. Ez sajnos azzal járt, hogy bizonyos utak túlzsúfoltak lettek, és hiába építettél gyorsabb, alternatív útvonalat, a szimuláció nem használta azt ki. Ebben két változás történt: először is a szimek mindaddig nem változtatnak munkahelyet, amíg rá nem kényszerülnek (pl. lebontod a gyárukat), a motor pedig négyhavonta ellenőrzi, hogy ide a leggyorsabb útvonalon jutnak-e el. Ez sokkal valóságosabb szimulációt jelent, ám fentiek miatt ara számíts, hogy egy újonnan épített metróvonal benépesüléséhez kell jó pár hónap. Szintén hiba volt, hogy egy busz- és egy metróállomás között egy egységnyi lyukat kellett hagynod, különben a motor nem tudta lekezelni az átszállást. Most ezt is sikerült megoldani, így közvetlenül egymás mellé építheted őket, sőt a parkolóházat is illik az állomás mellé felhúzni. Mindezek sajnos azzal járnak, hogy ha egy, az alapjátékban fejlesztett várost betöltesz, a közlekedés összeomlik, és nagyobb városnál akár egy-két év (!) is kell, míg a motor átkalkulálja az egész rendszert.

Nagyon hasznos az új lekérdező eszköz, amelyet a kistérkép mellett találsz. Ha ráklikkelsz egy irodára, láthatod, hogy az ott dolgozók honnan érkeznek és milyen eszközzel. Tedd ezt meg egy-egy nagyobb blokkal, így könnyen kiderítheted, hová kell tenned a kereskedelmi és a lakóövezetbe a tömegközlekedés megállóit. Remek eszköz, használd sűrűn!

Az új közlekedési metódusokkal kapcsolatban egy jótanács: gyakorolod be ezek építését, a kereszteződések és csatlakozások mikéntjét egy szűz területen, mert vannak érdekességek! Rengeteg hiba van az átlós utak esetében, például ha egy ilyen sugárutat keresztezel egyenes vasútvonallal, leáll a forgalom, vagy átlós út – átló sugárút kereszteződésben nem tudnak balra kanyarodni a járművek, úgyhogy inkább egyenes utakkal operálj! Egy sugárutat ne vigyél tovább egyirányú utakkal, mert itt is befagy a forgalom, ne vigyél át emelt pályás vasutat talajszinti sztráda felett, mert ott is megáll az élet, és nem csatlakoztathatsz kelet-nyugati sugárúthoz északról vagy délről egyirányú úttal sem. Jó hír viszont, hogy fentiekre már van megoldás, persze nem hivatalos: a simtropolis.com weboldalról letölthető a megfelelő mod (Transit_BugFix_v010), amelyet a játék Plugins alkönyvtárába kell másolnod. Innen egyébként még két hasznos programot ajánlok: a RoadTopMT modot, amely megoldotta azt a fejlesztők szerint lehetetlen feladatot, hogy ráapplikálják a buszmegállót egy út oldalára, és ne kelljen ennek külön egy egységet elpazarolni, sőt építhetünk útmenti busz- és metrómegálló kombót is. A másik a DataviewModd, amely a Traffic nézetben feltünteti a tömegközlekedési eszközök megállóit, ráadásul a metróvonalak kihasználtságát is láthatóvá teszi.

Szintén fontos, hogy az egyirányú utakból körforgalmat alakíthatsz ki, ez a valós élethez hasonlóan növeli egy-egy út és kereszteződés áteresztő képességét. Hidak építésénél figyelj, hogy átférjenek alatta a hajók, ezt a bal alsó sarokban látható ikon mutatja, ha pirossal át van húzva, növeld a híd magasságát!

Az épületeknél fontos megjegyezni: mostantól az Advanced Research Center és a Disease Research Lab kis mértékű sugárzást okoz, ezért ezeket tedd a város szélére. (Ennek ellenszere szintén megtalálható a simtropolis-on (NoRadiationRewards1)). Fontos, hogy a „demand cap” kitolódott, például kis reptérnél a tízszeresére, ezért immár elég egyetlen repülőtér a városba – emiatt egyébként gyorsabb a fejlődés, látványos sikerekre számíthatsz!

A U-Drive-It mókához pár tanács: járművünket a WSAD mellett a nyilakkal is irányíthatjuk. A SHIFT egy váltógomb, „off-road” és „on-road” funkcióval, ez földi közlekedésnél hasznos. Utóbbiban járművünk a pályához tapad, ha eléri a város szélét megfordul, és „sarkosan” kanyarodik. Előbbiben szabad a mozgása, tolatni, vagy egy lassú járművet előzni csak ilyenkor tudunk! Gyakorold be ezt a funkciót, életmentő lehet. Érdemes minden járműnél kipróbálni a „Free Drive” módot, mielőtt küldetést vállalnál be – és a küldetések előtt menteni… A missziók negatív vagy pozitív hatása a küldetés végcéljánál adott sugarú körben jelentkezik, ezt a „Mayor Rating” és „Desirability” nézeteknél ellenőrizheted le, a hatás 3 hónapig tart.

Sorry, there is a glitch in the system. The webmaster has been notified of the issue.